Andreas Gursky


Andreas Gursky'nin ismini belli aralıklar ile gazetelerde görüyorum. Her gazete yazısının ana teması, fotoğraflarının ne kadar pahalı satıldığı, bu alanda rekorlara sahip olduğu. Geçen gün yine böyle bir habere denk gelince, hemen internetin başına geçip Gursky'nin çalışmalarını incelemeye başladım. İncelemeye başlamam ile 2007 yılında İstanbul Modern'deki sergisini kaçırdığıma derinden pişmam olmam bir oldu.

Dünyada üretilen en büyük fotoğraf kağıtlarına bastığı, renkli ve detaylı eserlerinde, dijital teknolojiyi 1990 yılında ilk defa kullanan bu fotoğraf sanatçısı, fotoğraflarında kurduğu dünyalar ile insanın başının dönmesine sebep olabiliyor. Fotoğraflarına baktığımda, üstüme yapışan tarif edilmesi güç etkiden kurtulmak güç.

'Gerçeklik, biri yarattığı takdirde gerçekliktir.' diyerek, işlerinin gerçek olmasından çok yapay, üretilen, kurulan bir dünya olduğunun ve böyle olması gerektiğinin altını çiziyor.

Tabii ki de sergide gezebilmek çok başka olacaktı ama 'ürettiği' fotoğraflardaki çeşitli ayrıntıların yanında, duru olabilmeyi başarabilen ve bunu başarırken de, insanı saatlerce bir fotoğrafına baktırabilen büyüyü eserlerinde açığa çıkarabilen bu sanatçıyı, tıpkı onun dijital olanaklardan yararlandığı gibi sizde dijital olanaklardan yararlanarak, Google Image'e ismini aratarak fotoğraflarını inceleyebilirsiniz.

Boxenstop serisine şuradan ve en son, açık arttırmada 4,3 milyon dolara satılarak bu alanda kendi rekorunu tekrar kırmasını sağlayan 1999 tarihli Rhen II adlı fotoğrafına yukarıdan göz atabilirsiniz.

3 yorum:

  1. kafası güzeL blog: iyiki açmışsın,

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. yeni açtım, ufak tefek keşifleri ve zevk aldığım şeyleri açığa çıkarmak amaçlı kişisel bir günce gibi.. senin alp zeki heper vasıtası ile beni keşfetmen ve bu sayede benimde senin blogunu keşfetmem iyi oldu. bakınca bir çok ortak nokta gördüm, şaşırdım.

    YanıtlaSil
  3. geçen senelerde çok aramıştım heper'i, bulamamıştım;
    bi tesadüf senin bloğa düştüm..

    YanıtlaSil