Tililili Projesi - Seslendirilmiş 19 Hrant Dink Yazısı

"Biz iki nedenle çekeriz 'tililili'yi der Rakel. Biri sevincimizde, diğeri ağıtımızda." 
Adını Hrant Dink'in bir yazısındaki bu sözlerden alan "Tililili" projesi, 19 Dink yazısının seslendirilmesinden oluşan bir ses enstalasyonu çalışmasıdır.

Dink'in öldürülmesinin ardından yayın yönetmeni olduğu Agos çevresinde bir araya gelerek üretime yönelik çalışmalarda bulunmayı amaçlayan Türkiyeli gençlerin oluşturduğu "Hadig"in ürettiği bu projede sunulan "sesli Dink yazıları"na aşağıdan ulaşılabilinir.

Ayrıca, Hrant Dink'in "Osmanlı Ermenileri Konferansı"nda bir soruyu yanıtlarken anlattığı, sonradan "Su Çatlağını Buldu" başlığını alan hikayeyi de kendi sesinden dinleyebilirsiniz.
Ben politik biri değildim. Bunun anlamı bir yere kadar rahat bir yaşayışım vardı. Ülke nereye giderse gitsin, Hrant kaç defa vurulursa vurulsun narsist yaşayışım toplumsal olanı geri plana itmeyi başarıyordu. Ne zaman ki, Hrant'ın yazılarını okudum, oturup Diyarbakır Cezaevi'nde yaşananları bizzat yaşayan kişiler ağzından dinledim, yani ne zaman ki düşündüm, o zaman politik bir çizgim oluşmaya başladı.

Geçmişte o kadar haksızlıklar yapıldı ve her yeni günün gazete manşetlerinde gördüğümüz gibi yapılıyor ki, bu haksızlıklar beni bu topraklar üstünde, birlikte yaşadığım insanlardan utandırmaya yetti. Bu utanç, beni politik biri haline getirdi.

Siz yaptınız ama siz değil, ben utandım.

Ve Hrant Dink'in öldürülmeden önce yazdığı ve öldürüldüğü gün yayınlanan son yazısının son paragrafı o kadar dokunuyor ki, tüm tekrar okumalarımda etkisini hiç kaybetmeden boğazımda sıkı düğümlenmelere yol açıyor. Yapılan haksızlıklar insan olana çok dokunuyor.
Kendimi bir güvercinin ruh tedirginliği içinde görebilirim, ama biliyorum ki bu ülkede insanlar güvercinlere dokunmaz. Güvercinler kentin ta içlerinde, insan kalabalıklarında dahi yaşamlarını sürdürürler. Evet biraz ürkekçe ama bir o kadar da özgürce... (Hrant Dink'in 19 Ocak 2007'de yayınlanan son yazısı, 'Ruh Halimin Güvercin Tedirginliği'nin son paragrafı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder