Arve Henriksen - Cartography

Arve Henriksen, trompet ustası diyebileceğim Norveçli bir müzisyen. İlk olarak, geçen yazın ortalarında, İksv'nin düzenlediği 18. İstanbul Caz Festivali kitapçığını karıştırırken kendisine rastladım. '123' ile aynı sahneye çıkmayı planlarken, hastalanıp 123 grubunu sahnede yalnız bıraktığını çok sonralar öğrenecektim çünkü ben o anki maymun iştahlılığım ile Arve Henriksen'in Cartography albümünü indirmiş ve ardından bilgisayarımın klasörlerinden birinde unutarak, hiç dinlememiştim.

Cartography, 12 parçadan oluşan bir albüm. Oysa benim indirdiğim versiyonunda bu parçalar ayrı ayrı değil, tüm albüm tek bir mp3 dosyasından oluşuyordu.

Bir gün, test çözme maratonlarımdan birinde, sınıftan kendimi izole etme amaçlı dinlemeye başladığım Cartography albümü, beni içine sürükleyen, hapseden ama hapis duygusu ile değil, bir özgürlük duygusu ile başbaşa bırakan atmosferi ile bir zaman sonra, günlük yaşamın koşuşturmasının dışında kalmak istediğim her an dinlediğim bir albüm oldu.

Belki indirdiğim versiyon, orjinalindeki gibi parçalara ayrılmış versiyon olsaydı bana bu duyguları tam olarak yaşatamayacaktı, bilemiyorum. Parçalara bölünsün ya da bölünmesin, albüm kendi içindeki bütünlüğü ile baştan sonra, 52 dakika boyunca beni içine alıp, özlemini çektiğim ve sık sık duyumsayamadığım 'kendimi dinleme' durumunu sağlıyor. İçsel olanın, dış yüzeye çıkmasına yardımcı olduğu için bu albümün yeri ayrı.

Cartography, müzisyenin dördüncü albümü. Bu albümü özümsemeden diğer çalışmalarını yoğunlaşmayı düşünmüyorum ve bir aydır en sık dinlediğim albüm olmasına rağmen, bünyeme olan ilk günkü yoğun tesirinden en ufak bir şey kaybetmiş değil.

Albümü buradan dinleyebilirsiniz.

Aşağıda ise Arve Henriksen'in Chiaroscuro albümünden 'Blue Silk' parçasını dinleyebilir, dilerseniz indirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder