Mastorakis Freres, Constantinople


Aylar önce İstiklal'de dolaşırken, eski kitap satan bir dükkana denk gelmiş ve kitapları karıştırdığım o soğuk kış gününde bu kartpostal haline getirilmiş fotoğrafı bulmuştum. Bir çok insana göre ilginç gelmeyeceğini bildiğim bu fotoğraf, İstanbul'un o soğuk kış gününde beni etkisi altına aldı. O gün param olmadığı için satın alamadım ve kartpostalı kocaman dükkanda başkaları tarafından bulunması imkansız bir yere sakladım. Bir kaç parasız günümde gidip hala orada olup olmadığını kontrol ettim. Onun orada olması, sanki bana ait bir değerin hala yaşadığını kanıtlıyordu ve kendime sürekli bunu kanıtlama ihtiyacı hisseder gibi her İstiklal'e gittiğimde kartpostalı ziyaret ediyordum. En sonunda bir gün satın almam ile o dükkana olan ziyaretlerim son buldu. Ne kadar verdim hatırlamıyorum, sanırım elli lira civarı bir para verdim.

Kartpostalın arkasında silinmeye yüz tutmuş bir Mastorakis Freres, Constantinople yazısı var. Ufak bir araştırma yapınca Mastorakis Freres'in bir fotoğrafına daha ulaştım. Bu sefer kaypaklı Osmanlı subaylarının fotoğrafını çekmiş. Fotoğrafın en azından Osmanlı dönemine ait olduğu kesin ama yine de yıl belirlemek imkansız. Yakın geçmişte Freres'in çektiğine inandığım ama fotoğrafçısının adı belirtilmemiş bir kaç kareye daha ulaştım. Fotoğrafların orjinallerini elde edince paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder