İlhan Mimaroğlu

İlhan Mimaroğlu‘nu nasıl keşfettiğim bir giz. Velhasıl tarafımdan keşfedildikten sonraki günler, benim için bir ‘keşif tüneli’ görevi gördü. Ondan yola çıkarak bir çok deneysel müzik sanatçısını keşfettim.

1926 doğumlu olan bu çok yönlü sanatçı, sadece besteci değil. Türkiye’nin kuruluş döneminin ünlü mimarlarından Kemaleddin Bey’in oğlu olan İlhan Mimaroğlu, aynı zamanda müzik eleştirmeni ve deneme, anı alanında eser vermiş bir yazar. Eserlerini okumadım ama ilk basımını 1961’de yapan ve Türkiye’de en çok baskı yapmış olan, çok tartışılmış “Müzik Tarihi” kitabının yazarı olduğunu biliyorum.

Halen Amerika’da müzik üzerine çalışmalarını sürdüren İlhan Mimaroğlu’nu, 1974 tarihli “Agitation” çalışması ile tanıdım. Özellikle, 20 dakikalık “To Kill A Sunrise - A Requiem For Those Shot In The Back” çalışmasını dinlemenizi öneriyorum.

Bir örnek olarak ise Prelude XII adlı çalışmasını dinleyebilirsiniz. Parçanın sonlarına doğru Güngör Bozkurt'un sesinden duyduğunuz şiir Orhan Veli Kanık'ın "İçinde" şiiri.

Denizlerimiz var, güneş içinde.
Ağaçlarımız var, yaprak içinde.
Sabah, akşam gider, gider geliriz.
Denizlerimizle ağaçlarımız arasında,
Yokluk içinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder